Početna > Zanimljivo > Dehidracija u ljetnim mjesecima

Dehidracija u ljetnim mjesecima

Ljeti puno više putujemo, idemo na izlete, krećemo se u prirodi. Istovremeno svi želimo biti puni energije i zdravi. Planove nam mogu poremetiti vrućina, promijenjena prehrana ili samo vožnja do mora.

Mučnina za vrijeme vožnje

Mučnini u autu naročita su podložna djeca, pogotovo ako je riječ o dužem putu. Smirena vožnja i odmori doprinose boljem raspoloženju jer se možemo nadisati svježeg zraka i odmoriti u sjeni. Ako se dijete osjeća vrlo loše, povraćanjem će izgubiti puno tečnosti i elektrolita, što uzrokuje dehidraciju. To će ga iscrpiti i obično još neko vrijeme neće imati apetita. Stoga putna apoteka mora sadržavati rehidracijsku otopinu, koja pomaže kod tegoba povezanih s dehidracijom. Ako je mučnina zaista teška, možete upotrijebiti preparate od đumbira ili tablete protiv mučnine u vožnji (koje međutim često uzrokuju pospanost).

Probavne tegobe u dalekim krajevima

Putovanja u udaljene i egzotične krajeve prati promjena prehrane; zaražene namirnice često uzrokuju proljev i mučninu. Omiljene destinacije u sjevernoj Africi nose veliki rizik za proljev. Preporučuje se preventivno uzimati probiotike WAYA i pripremiti crijevnu floru na moguće oportunističke i patogene bakterije. Na putovanju treba izbjegavati sirove namirnice i pijenje vode iz vodovoda jer znače veću mogućnost infekcije. Usprkos tome u prve dvije sedmice putovanja moguć je proljev koji je teško ublažiti. Važno je tijelu osigurati tečnost i elektrolite koje je naš organizam izgubio.

Dehidracija zbog sportskih aktivnosti na otvorenom

U ljetnim mjesecima puno se krećemo na otvorenom, djeca odlaze u kampove gdje su uključeni u mnoge sportske aktivnosti, a brojni treninzi održavaju se u prirodi. To je naravno više nego dobrodošlo za naše zdravlje i dobro raspoloženje, međutim moramo paziti na velike gubitke tečnosti. Naše tijelo štiti se od topline hlađenjem – znojenjem. Tako gubimo tečnost i moramo je obavezno nadoknaditi jer ćemo inače dehidrirati. Simptomi dehidracije mogu biti ošamućenost, vrtoglavica, jaka žeđ, a primjećujemo ih tek kad je dehidracija već uznapredovala. Stručnjaci ne preporučuju aktivnosti na otvorenom u vrijeme najveće vrućine (od 11 do 16 sati), a moramo se pobrinuti i za odgovarajuću zaštitu kremom s visokim zaštitnim faktorom te upotrebom šešira i duge, lagane odjeće.

Dehidraciji su posebno podložni dojenčad, djeca i stariji. Kada vanjske temperature budu vrlo visoke, tijelu će biti potrebno više tečnosti. Ako budete uvažavali jednostavna pravila, očuvat ćete zdravlje porodice i uživati u ljetu!

5 savjeta da ljeti ne dehidrirate

  1. Pijte puno tečnosti
    Odrasla osobi treba popiti bar 1,5 l vode na dan, a ljeti i više. Rehidracijom omogućujemo organizmu normalan rad, izlučivanje štetnih tvari i imunološki sistem može obavljati svoju zadaću. Tijelo nas brzo upozorava kad mu nedostaje tečnosti: postajemo umorni, žedni, boli nas glava, srce nam brže tuče i loše se osjećamo. Ako ne prije, to je krajnje vrijeme za veliku čašu vode. Zapravo je najbolje uvijek imati kod sebe svoju najdražu bočicu s vodom jer ćemo se tako češće sjetiti da moramo popiti dovoljno vode.
  2. Izbjegavajte direktno sunce za vrijeme najveće vrućine
    Svi mi cijelu godinu čekamo sunce, visoke temperature i ljeto, ali moramo biti svjesni da sunčeve zrake mogu biti opasne. Dobro je poznato upozorenje da treba izbjegavati neposredno sunce između 11 i 16 sati, kad je ono najjače. Tada se naše tijelo mora dobro namučiti da se ohladi, čime gubimo velike količine tečnosti. Osim dehidracije sunce je naročito opasno za našu kožu jer su moguće opekotine i dugoročne posljedice (bore, rak kože).
  3. Ne pretjerujte s alkoholom
    Alkohol usporava oslobađanje vazopresina ili antidiuretičkog hormona koji reguliše izlučivanje vode iz tijela. Ako u tijelu nema dovoljno vazopresina, nije dobro omogućeno za zalihe vode u našem organizmu i podložni smo dehidraciji. Stoga se pri konzumaciji alkoholnih pića preporučuje unos dovoljnih količina vode.
  4. Jedite dovoljno voća i povrća
    Ljeto je vrijeme kad je voće i povrće dostupno u izobilju. Najbolje je pravilo: »Jedi sezonsko i lokalno«, naime svježe voće i povrće bogat je izvor vitamina, minerala, šećera i vode. Puno vode sadrže paradajz, krastavac, brokula, kupus, agrumi, lubenice, jabuke i trešnje. Možete pripremiti voćni napitak uz dodatak vode. U vrućim ljetnim danima bit će pravo osvježenje!
  5. Ne pretjerujte s kafom
    Kofein je poznat kao blag diuretik, zato se u ljetnim mjesecima preporučuje smanjiti uobičajenu količinu kafe. Ako to nije moguće, potrudite se da uz šoljicu kafe uvijek popijete i čašu vode. Tako ćete nadoknaditi izgubljenu tečnost i nećete se osjećati dehidrirano.

Uspostavljanje dojenja

Najbolje je započeti dojenje što prije nakon porođaja; u rodilištu će vam preporučiti i omogućiti prvo dojenje u porođajnoj sobi.

Pročitaj članak
Uredništvo Novalac
Uredništvo Novalac,

Kako sigurno pripremiti mliječnu hranu s vodom?

Dodavanje veće količine vode u mliječnu hranu od preporučene radi uštede na mliječnoj hrani ili davanje vode djetetu umjesto obroka može izazvati opasno stanje koje zovemo otrovanje vodom.

Pročitaj članak
Uredništvo Novalac
Uredništvo Novalac,
Članci o prehrani dojenčadi